Dio prometne struke protiv zagrebačkog metroa od Britanca do Draškovićeve

Dio prometne struke protiv zagrebačkog metroa od Britanca do Draškovićeve

Patrik Maček/PIXSELL

Do kraja tjedna trebali bismo saznati pojedinosti o gradonačelnikovoj ideji takozvanog zagrebačkog metroa od Britanca do Draškovićeve ulice. No neki prometni stručnjaci smatraju da podzemni tramvaj od Britanskog trga do Draškovićeve ulice nije dobro rješenje.

Gotovo dva i pol su mjeseca od potresa, tramvaji još ne voze gradskim središtem, a stanari se boje da bi tramvajske vibracije dodatno ugrozile zgrade oštećene u potresu. Zato se počelo razmišljati o prvom dijelu metroa te pješačkoj zoni u Ilici i Draškovićevoj ulici. Gradonačelnik Bandić je tu ideju prvi puta iznio prije tjedan dana u programu Radio Sljemena. Bandićeva ideja ponajprije je doživljena kao još jedno predizborno obećanje, a ni dio struke nije oduševljen ponovnim aktualiziranjem stare ideje o zagrebačkom metrou. Predstojnik Zavoda za prometno planiranje na Fakultetu prometnih znanosti Marko Ševrović smatra da se tako neće riješiti vibracije.

- Kad se radi takav podzemni tramvaj, on je najčešće vrlo plitko i samim time se te vibracije niti ne smanjuju u toj mjeri kao da idete s klasičnim metroom koji je obično na većim dubinama. Uzmite samo u obzir da će biti ogromne vibracije kad se to gradi - upozorio je Ševrović. 

Upitna je i prometna vrijednost planiranog podzemnog tramvaja.

- Kad dođete jednom do Britanca, do Draškovićeve nije problem doći. Problem je Črnomerec, Trešnjevački plac, Maksimir. Problem su nekakvi obodi centra grada, gdje dolazi do velikog miješanja između cestovnog prometa i tramvaja i tu najčešće dolazi do samih zastoja - dodao je Ševrović. 

A da bi se uspostavila pješačka zona nije nužno izbaciti tramvaje iz gradskog središta, ustvrdio je Ševrović te dodao da je tramvaj u Ilici simbol Zagreb.